مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس عنوان کرد:

طراحی سامانه جدید جمع سپاری در راستای افزایش عدالت آموزشی

مدیرعامل شرکت  اطلاع رسانی و آموزش بورس از طراحی پرسش‌ها توسط دانش‌پذیران برای سامانه جمع‌ سپاری با هدف رفع تعدد منابع و ابهام در سرفصل پرسش ها خبر داد.

 

 

 

محمدهادی سلیمی‌زاده درباره سامانه جمع‌سپاری گفت: بحث آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای در سالیان گذشته نیز چالشی جدی برای اهالی بازار سرمایه بود.

وی با اشاره به اصلاحات انجام گرفته در رابطه آزمون‌های بازار سرمایه افزود: در دوره مدیریت قبلی، اصلاحاتی آغاز شد. ساماندهی فرایند ثبت‌نام انجام و مشکل صف‌ها و ثبت‌نام‌های «آخرِ شبی» که معمولاً مرسوم بود نیز با زحمات مدیریت‌های دوره قبل مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس ادامه داد: با سیاست و دستور جدیدی که سازمان بورس در راستای افزایش عدالت ابلاغ کرد، دستور طراحی سامانه جدید صادر و طرح ریزی آن در شرکت اطلاع رسانی انجام شد.

سلیمی‌زاده درمورد ویژگی‌های «سامانه جمع سپاری» گفت: در این سامانه از ظرفیت دانش‌پذیران و متقاضیان دوره‌های گذشته استفاده می‌شود تا به تنوع بخشی سوالات افزوده شود؛ با توجه به اینکه در آغاز به کار آزمایشی با حضور جمع محدودی از کارشناسان، بازخورد بسیار خوبی از آن گرفتیم فاز اول آغاز به کار سامانه را در نمایشگاه صنعت مالی رونمایی کردیم.

مدیرعامل شرکت آموزش و اطلاع رسانی بورس ادامه داد: دانش پذیران از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه، پرسش های موجود را مشاهده کنند. البته همه سوالات در این سامانه موجود نیست اما به مرور، سوالات قبلی به مخزن جدید تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه پرسش‌های آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای از این پس توسط دانش‌پذیران طراحی می‌شود، تصریح کرد: سوالات طراحی شده توسط دانش پذیران پس از تایید توسط مراجع ذی‌صلاح، وارد و به این ترتیب استرس‌های مرسوم، تعدد منابع و ابهام در سرفصل سوالات کاملاً رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آموزش و اطلاع رسانی بورس در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت صحت‌سنجی پرسش‌ها تصریح کرد: بخشی از صحت سنجی به افراد سپرده شده است در عین حال اساتید ما نیز به صورت دوره‌ای صحت سنجی را انجام می‌دهد.

سلیمی‌زاده تاکید کرد: این یک فرایند مستمر است و این مخزن روزبه‌روز پُر تر می‌شود. برنامه‌ریزی زمانی ما این است که در سال 1403 چالشی به نام آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه وجود نداشته باشد.

تاریخ انتشار : 1402/03/18
کد : 10099
تعداد بازدید: 644