معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه ایران:

توجه به بازار محتوا در بازار سرمایه ایران مغفول است

یاسر احمدوند در آیین تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه ایران گفت: در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصاد با شبه علم روبه‌رو هستیم؛ از سوی دیگر توجه به بازار محتوا در بازار سرمایه ایران مغفول است.

به گزارش روابط عمومی شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس، یاسر احمدوند در آیین تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه ایران گفت: ابتدای امر باید تشکر کنم که سازمان بورس انتشارات دارد، این مهم است که سازمان بورس به راه‌اندازی این مرکز اهتمام کرده است. بسیاری از مراکز اقتصادی و نهادهای بانکی در بازارهای مختلف چنین اهتمامی ندارند.  

وی افزود: نگاهی به آثاری که این انتشارات منتشر کرده همه آثار فاخری هم در تولید محتوا و هم در عرضه و کتاب‌آرایی هستند و  کاری قابل اعتنا و حرفه‌ای را انجام داده‌اند.

 معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت تولید محتوا در زمینه اقتصاد در کشور ما به سامان نیست بیان کرد: بر همین اساس تولید محتوای اقتصادی برای مراکزی که دارای صلاحیت برای تولید محتوا هستند،ضرورت است.

 احمدوند با تأکید بر این نکته که مثل بسیاری از حوزه‌های دیگر در حوزه اقتصاد گرفتار شبه علم هستیم، بیان کرد: متأسفانه بسیاری از مراکز در عین این گرفتار بودن دست به تولید محتوا می‌زنند. تولید دانش درست و ترویج دانش درست در زمینه اقتصاد کاری است که بورس می‌تواند در این زمینه انجام دهد.

 وی ادامه داد: نکته دیگر اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی و ارتباطش با مسئله اقتصاد است. این دو شاید دو مقوله جدا به نظر بیایند اما هیچ کشوری پیشرفت اقتصادی نکرده مگر اینکه آمار کتابخوانی در آن کشور رشد کرده است. اگر امروز توسعه اقتصادی در شرق آسیا شتاب گرفته به دلیل این است که 10 سال گذشته رشد روزافزونی در کتابخوانی داشته است. اگر جامعه‌ای می‌خواهد پیشرفت کند اول باید کتابخوان شود غیر از این مسیری وجود ندارد. بنابراین کتاب‌خوان کردن مردم پایه پیشرفت اقتصادی در هر موضوع و زمینه ای است.

 این مدیر فرهنگی کشور گفت: اولین آموزشی که کتاب خواندن به انسان می‌آموزد این است که به انسان می‌فهماند که کسی هست که از تو بیشتر می‌داند. کسی که کتاب نمی‌خواند فکر می‌کند چیزی برای آموختن وجود ندارد، چنین کشوری هیچ وقت پیشرفت نمی‌کند.

 احمدوند اضافه کرد: اگر مراکز اقتصادی و صنعتی در خدماتی که دارند بخشی از درآمدشان را صرف توسعه کتابخوانی در کشور کنند در نهایت منجر به پیشرفت اقتصادی می‌شود. از سوی دیگر کتابخوانی امید را زنده نگه می‌دارد، مردمی که به آینده امید دارند طبیعتا پیشرفت می‌کنند.

 وی ادامه داد: ما در سال 10هزار عنوان کتاب در حوزه ادبیات تولید محتوا داریم با اینکه محتوای برخی ادبیات تلخ است اما نشان می‌دهد جامعه ما جامعه‌ای با نشاط، زنده و با امید است. جامعه‌ای که در سال حدود 12 هزار عنوان کتاب کودک در آن منتشر می‌شود جامعه‌ای با نشاط و با امید است.

احمدوند در پایان با تأکید بر اینکه توجه به مقوله فرهنگ و کتابخوانی اهمیت بسزایی دارد یادآور شد: توجه به بازار محتوا مسئله مغفول در بازار سرمایه است. امروزه صنایع خلاق در دنیا در سال 2023 حدود هزار میلیارد دلار ارزش دارد. متأسفانه توجه به صنایع خلاق در کشور ما مغفول است و توجهی به این موضوع نمی‌شود. ما در حوزه تولید محتوا می‌توانیم آورده اقتصادی داشته باشیم اما نیاز داریم دانش بومی خود را تولید کرده و در اختیار مراکز فرهنگی قرار بدهیم.

تاریخ انتشار : 1402/04/18
کد : 10103
تعداد بازدید: 461