با حضور مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس

مرکز ارتباط بازار سرمایه رونمایی شد

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در نشست خبری خود با فعالان رسانه ای از دوره جدید فعالیت مرکز ارتباط بازار سرمایه با ظرفیت ۳ میلیون تماس در سال خبر داد و اقدامات این شرکت در مدت اخیر را تشریح کرد.





حمید اسکندری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت گفت: موضوعات در حوزه فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ سهامداری در دستور کاری جدی این شرکت قرار گرفته است. در ۳ سال اخیر و با افزایش کمی بازار سرمایه، ترکیب سهامداران تغییر کرده بنابراین نیاز بود که به حوزه عمومی فرهنگ و هنر نیز توجه شود تا اصحاب این حوزه در کنار بازار سرمایه قرار گرفته و با عموم مردم در ارتباط باشند بنابراین مفاهیم مهم در این حوزه اطلاع رسانی و آموزشی داده می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و آموزش بورس سواد مالی و تربیت اقتصادی را از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت برشمرد و ادامه داد: در همین راستا برگزاری جشنواره‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته و برگزاری جشنواره سواد مالی کندو در ایام نوروز در اراضی عباس آباد از جمله این اقدامات بوده که ادامه دار است.

او با اشاره به اولویت دار بودن سواد مالی گفت: تغییر رویکرد انتشارات بورس و ترکیب انتشارات شرکت در دستور کار قرار گرفته تا ترتیب اقتصادی و افزایش سواد مالی بازنگری دوباره ای شود.

حمید اسکندری ادامه داد: یکی از موارد مورد توجه شرکت، ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان با بازار سرمایه است و مقرر شده است توانمندی این شرکت‌ها را برای جذب سرمایه از بورس از طریق آموزش و در اختیار قرار دادن امکانات، ابزارهای مختلف و توانمندی بازار سرمایه افزایش دهیم در این راه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم فعالیت دارد.

مراکز آزمون در حال توسعه

وی ادامه داد: از سال‌های گذشته مراکز آزمون و گواهینامه‌های حرفه‌ای مورد توجه بوده و در سال ۱۴۰۰ هم برنامه‌ریزی شد تا به‌صورت الکترونیکی انجام شود، ظرفیت آزمون‌ها به شدت افزایش یافته به‌طوری که در کمتر از ۱۰ روز می‌توان آزمون بعدی را رزرو، در آن شرکت و گواهینامه حرفه‌ای را دریافت کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت افزود: اتفاق دیگر در این حوزه توسعه مراکز آزمون است که برای سراسر کشور برنامه‌ریزی شده و در حال حاضر سه مرکز اصفهان، مشهد و تبریز به‌صورت مستمر فعالیت می‌کنند و برنامه آنها در سایت شرکت اعلام می‌شود.

اسکندری درمورد راه‌اندازی مراکز جدید هم گفت: ۲۰ مرداد سال جاری مرکز کرمان راه‌اندازی و به این طریق آزمون‌ها را در جنوب شرق کشور پوشش می‌دهیم.

او ادامه داد: این برنامه تا پایان سال ادامه دارد و طبق برنامه‌ریزی انتظار می‌رود به ۱۰ مرکز در کل کشور دسترسی ایجاد کنیم تا براساس مبنای عدالت آموزشی رنج سفر را برای تست و آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس با بیان اینکه ساماندهی تمدید گواهینامه‌های حرفه‌ای دیگر برنامه ماست، تصریح کرد: چند سالی است سازمان بورس بنا بر موضوعات مختلف، تمدید گواهینامه‌های تمام شده را به تعویق انداخته است و ما این موضوع را ساماندهی کردیم، سامانه آماده و به زودی اعلام می‌شود و سوابق حرفه‌ای و آموزشی افرادی که گواهینامه حرفه‌ای دارند اما مدت آن تمام شده در این سامانه بارگذاری و تمدید آنها به زودی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در حوزه آزمون تخصصی و گواهینامه‌های حرفه‌ای یکی از موضوعات مورد توجه تطابق نداشتن نیاز بازار سرمایه و گواهینامه‌های حرفه‌ای است که کمیته‌‌ای علمی با استفاده از فعالان حرفه‌ای و افراد آکادمیک در شرکت تشکیل شد تا آزمون‌های حرفه‌ای را براساس نیازهای فعلی و آینده بازار سرمایه بازبینی کنیم، احتمالا گواهینامه‌ها با تغییراتی همراه باشد که به محض اعمال اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس درمورد مراکز MBA بازار سرمایه گفت: موضوعاتی که بین مراکز برگزار‌کننده MBA بازار سرمایه و شرکت وجود داشت، برطرف شد و سه مرکز فعال یعنی دانشگاه‌های علامه طباطبائی،خوارزمی و مرکز مدیریت صنعتی در حال فعالیت و جذب دانش‌پذیر هستند همچنین دانشگاه الزهرا تقاضای شروع مجدد فعالیت خود را داشت که مذاکرات انجام، مدارک صادر و در اختیار دانشجوها قرار گرفته است و ‌در تلاشیم که دوره‌های بعدی هم در این دانشگاه برگزار کنیم ضمن آنکه علاوه بر این مراکز، موافقت اصولی دو مرکز در تهران و دو مرکز در شهرستان صادر شده است که انتظار می‌رود با کمک مراکزی که موافقت اصولی دارند این چهار مرکز هم به برگزاری دوره‌های MBA بازار سرمایه بپردازند.

6375، پل ارتباطی بازار سرمایه

او درمورد راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه گفت: باتوجه به تأکیدات رئیس جمهور برای توجه عمومی به بازار سرمایه و شنیده شدن صدای مردم و همچنین تأکید رئیس سازمان بورس مبنی بر راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه اواخر سال گذشته موفق به راه‌اندازی این مرکز شده‌ایم و در دوره سه ماهه به‌صورت آزمایشی آن را امتحان کردیم چون نحوه پاسخگویی و طرح سؤالات باید منطبق بر استاندارد انجام شود، درنهایت این مرکز با ظرفیت سه میلیون تماس در سال راه‌اندازی شد و براساس نیاز بازار اگر احساس کنیم مخاطبان در صف پاسخگویی هستند قابلیت افزایش ظرفیت وجود دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس کسب اطلاعات از بازار سرمایه توسط سهامداران عام، ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادات موجود در سطح بازار، گزارش تخلفات احتمالی مالی به ناظر بازار، پیگیری درخواست‌های ارائه شده به نهادهای مالی، پیگیری نهادهای مالی درخصوص درخواست و نیازهایشان، پشتیبانی اطلاعات سامانه‌هایی که سازمان و شرکت‌های مختلف که ارکان بازار هستند در اختیار فعالان قرار می‌دهند مانند کدال، ستان و ... و همچنین پشتیانی آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای ازجمله برنامه‌های این سامانه است.

اسکندری افزود: در فاز اول ظرفیت سه میلیون تماس وجود دارد و در فازهای بعدی دیگر راه‌های ارتباطی مانند سامانه‌های الکترونیکی استفاده و تا پایان تابستان به ظرفیت نهایی خود می‌رسد.




تاریخ انتشار : 1401/05/10
کد : 10065
تعداد بازدید: 1419