نایب رییس هیات‌مدیره سازمان بورس بیان کرد،

برنامه‌های تحولی پیش‌روی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس

دکتر مصطفی بهشتی سرشت عضو هیات‌مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اینکه این سامانه با تلاش شرکت "توسعه مدیریت و آموزش بورس" راه‌اندازی شده است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه، ایرادهای  قدیمی برطرف ‌شد.

 

همچنین در این مراسم، دکتر مصطفی بهشتی سرشت عضو هیات‌مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اینکه این سامانه با تلاش شرکت "توسعه مدیریت و آموزش بورس" راه‌اندازی شده است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه، ایرادهای  قدیمی برطرف ‌شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تحولی پیش‌روی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس، است، افزود: همانطور که سازمان بورس یک نهاد ناظر و تنظیم‌گر است، از شرکت "توسعه مدیریت و آموزش بورس" انتظار می‌رود در حوزه آموزش بازار سرمایه نیز تنظیم‌گر و رگولاتور باشد

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع آموزش مخاطبان خاص خود را دارد، بنابراین آموزش‌های تخصصی و حرفه ای را مؤسسات حرفه‌ای در این حوزه و برخی دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند و همچنین آموزش‌های بدو سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیز باید در شبکه کارگزاران که متولی آموزش به افراد هستند، ارائه شود

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: بخشی از آموزش، آموزش عمومی و فرهنگ سازی جامعه است که ممکن است متولی خاصی نداشته باشد و باید به این حوزه توجه خاص شود. بنابراین ورود ویژه این شرکت به محدوده آموزش به معنی رقابت با سایر موسسات آموزشی نیست .

به گفته بهشتی سرشت، در بحث مربوط به آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای همچون (MBA) بازار سرمایه و ارائه مجوزهای جدید، اطلاع‌رسانی های لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه متولیان ارائه این دوره‌ها دانشگاه‌ها و موسسات حرفه‌ای هستند، به طور حتم شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس به عنوان نهاد ناظر و تنظیم‌گر و تسهیل‌گر می‌تواند کمک بسیار خوبی برای این حوزه باشد.

وی تاکید کرد: شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس می‌تواند فضای مناسبی را بین نهادهای مالی در داخل کشور فراهم کند و مجری و متولی برگزاری تورهای مدیریتی باشد به طوری که جمعی از مدیران بازار سرمایه، نهادهای مالی، فعالان بازار به همت این شرکت با تجربیات سایر کشورها در حوزه بازار سرمایه آشنا شوند.




تاریخ انتشار : 1400/07/06
کد : 10033
تعداد بازدید: 2149