وبینار " ساز و کار عملیاتی بورس و اوراق بهادار " برگزار شد

وبینار فرهنگ سازی بورسی با موضوع "ساز و کار عملیاتی بورس و اوراق بهادار"  امروز 29 شهریور ماه برگزار شد.

در این وبینار که با همت شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس برگزار شد، همایون دارابی، مدیر عامل سبدگردان داریوش، در خصوص عملیات بازار سرمایه  توضیحاتی را ارائه داد.

دارابی با اشاره به  خلق بازارها  و نیاز افراد به سرمایه گذاری اشاره داشت: هر اتفاقی که در بازارها می افتد بر اساس ریسک و بازدهی آنها است اما در بازار سرمایه مالکیت بنگاه ها وجود دارد یعنی مشارکت در مالکیت که دو عامل را به همراه دارد، عامل اول، عواید حاصل از مشارکت و دومین عامل ریسک حاصل از مشارکت است.

وی ادامه داد: هر فرد هنگامی که از مرحله تامین نیاز های اولیه عبور می کند وارد مرحله جدیدی بنام کسب در آمد بیشتر یا سرمایه گذاری می شود. کارکرد بازار سرمایه برای دو قشر در جامعه تعریف می شود؛ نخست قشر ضعیف به منظور متعادل کردن هزینه ها یا رشد در آمد و دوم برای کارآفرین ها یا قشر متوسط رو به بالا به منظور بالا بردن سود، افزایش توان تولید و ایجاد بنگاه ها.

مدیرعامل سبدگردان داریوش در ادامه خاطرنشان ساخت: برای ورود به بازار سرمایه هر فرد در ابتدا باید شخصیت خود را انالیز کند تا بتواند تصمیم بگیرد از چه طریقی می تواند سرمایه گذاری سودمندی داشته باشد. این بازار سرشار از ریسک است که رکن اصلی آن مطالعه، دانش و اطلاعات تخصصی است، به همین منظور نهادها و ابزارهای مختلفی مانند شرکت های سبدگردان، مشاور سرمایه گذاری ها و صندوق های سرمایه گذاری در این بازار وجود دارند تا به افراد برای سرمایه گذاری بهینه کمک کنند.

وی گفت: هر فردی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در این بازار فعالیت می کند باید روزانه، هفتگی یا ماهانه بررسی های مختلفی از بازار سرمایه داشته باشد، تا اگر در انتخاب های خود دچار اشتباه شده در اسرع زمان بتواندآنها را رفع کند.

دارابی در پایان اشاره کرد: در مجموع نباید از یاد برد که بازار سرمایه به منظور کسب بازدهی، حفظ ارزش پول متناسب با تورم و ... رقابت تنگاتنگی با سایر بازارها دارد.

 


تاریخ انتشار : 1400/06/30
کد : 10029
تعداد بازدید: 3032